روستای ممرآباد

خراسان رضوی - شهرستان کاشمر - روستای ممرآباد

روستای ممرآباد

خراسان رضوی - شهرستان کاشمر - روستای ممرآباد

روستای ممرآباد

وبسایت روستای ممــرآباد
روستای ممرآباد در 4 کلیومتری جنوب غرب شهرستان کاشمر ( استان خراسان رضوی ) واقع شده است. این روستا از طرف غرب به روستای عشرت آباد ، سمت جنوب به روستای شوکتیه ، از سمت شرق به روستای مغان و از سمت شمال به روستای هندآباد منتهی می شود.
مجمع فرهنگی ممرآبادبصورت یکپارچه و متحد باحضور آقایان و بانوان متشکل از اعضای محترم بسیج - شورای اسلامی - دهیاری - شورای ورزش - هیئت امنای مسجد و روحانیت محترم در قالب کانون فرهنگی روستا فعال میباشند.

مدیر سایت :
رضاطاهری ممرآبادی
09105765428

بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

                                                کانون فرهنگی مسجدجامع روستای ممرآباد

1. شروع بکار :       شهریور 93

با توجه به اینکه مدیران حال حاضر کانون آقایان جعفرحمیدی - علی نوری و محسن نوری بعلت مشغله کاری و تحصیلی امکان فعالیت موثر و مفید را در سطح روستا نداشتند ، به پیشنهاد شورای اسلامی و دهیاری روستا طی جلسه ای رسمی باحضور آقایان حجت حسین نژاد ، علی ذوقی ومحمدمیری اعضای شورای اسلامی - حجت الاسلام رفیق روحانیت محترم مسجد - غلامرضانوری نماینده محترم هیئت امنای مسجد و جعفرحمیدی مدیروقت کانون ، اینجانب غلامرضاطاهری بعنوان مدیرجدید کانون انتخاب شدم.

درپایان همان جلسه به پیشنهاد من مقرر شد طی جلسه ای در روزهای آتی مراسم تجلیل از مدیران سابق کانون و ارائه چشم انداز 6 ماهه دوم سال 93 در دستور کار قرار گیرد.

2. همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی :     شهریور  93

اولین گام و بزرگترین برنامه فرهنگی در سطح روستا طی سالیان گذشته ، همایش پیاده روی خانوادگی بود. طی جلسه ای باحضور آقایان مجیدنصیری ، حبیب فرزانه و علی ذوقی ، سیمای فرهنگی روستا را ترسیم نمودیم. نتیجه گرفتیم که در چندسال گذشته هیچ حرکت فرهنگی که کل خانواده ها را در بر گرفته باشد به انجام نرسیده است. از آنطرف به دلیل تغییراتی که در اعضای شورای اسلامی و دهیاری اتفاق افتاده بود ، مردم برنامه قابل قبولی از مسئولین جدید روستا تاکنون ندیده بودند.

تصمیم گرفتیم برنامه پیاده روی را اجرانمائیم. تمامی جزئیات مربوط بررسی شد و ازطریق دهیاری هماهنگی های لازم با ادارات و نهادهای شهری بعمل آمد.

تبلیغات گسترده ای در سطح شهر و روستا انجام گرفت.جهت مشارکت و حمایت مالی با اداره ورزش و جوانان ، کمیته امداد و ممرآبادیهای مقیم کاشمر هماهنگ کردیم.

جوایز تدارک دیده شده شامل یک دستگاه دوچرخه و 10 تخته پتوی گلبافت و لوازم التحریر بود.

خانواده مرحوم قاسم خاکشور نیز هزینه صبحانه به تعداد 700 نفر رابرعهده گرفتند.

مسیر پیاده روی از مرکز روستا تا آرامگاه شهید مدرس و زمان آن را روز جمعه ( دهه کرامت ) اعلام کردیم.

چندین جلسه باحضور جوانان و افراد معتمد روستا برگزارشد. نتیجه کار خیلی خیلی سورپرایز بود !!

استقبال حداکثری مردم روستا - نوجوانان و جوانان - حضور خانواده ها و حتی ریش سفیدان و معلولین باعث شد تا تصاویر این حرکت عظیم در تمامی خبرگزاریها - سایتها و شبکه سیمای خراسان رضوی انعکاس یابد.

این همایش باهزینه 17000000 ریالی همراه بود.

3. مراسم جشن عید غدیر و قربان و تجلیل از همکاران فرهنگی روستا :     مهرماه 93

در ایام عید سعید غدیر و قربان بادعوت از مدیران سابق کانون و همکاران فرهنگی دهه 60 روستا و زحمت کشان برگزاری همایش پیاده روی ، بطور رسمی باتقدیم لوح سپاس از تمامی این عزیزان قدردانی بعمل امد.

آقایان : حسین پاسبان - جعفرحمیدی -علی نوری - محسن نوری - حمیدمحمدی - سمیه و سهیلا حسین نژاد و نجمه محمدی (مدیران سابق کانون)

          علی اکبرروزبه - علیرضاخاکشور - علی اصغرروزبه - حسین حمیدی - محمداکرامی - حجت بشیری و شادروان حسین بیانی (فعالان دهه 60 )

و تمامی زحمت کشان و خیرین در همایش پیاده روی ، موردتقدیرقرار گرفتند.

4. فعال نمودن سایت روستا :       مهرماه 93 

تابه اینجا تنها پل ارتباطی مردم و کانون وبلاگی به نام یاردیار بود که متاسفانه به موقع بروزرسانی نمیشد.

بااذعان به این مهم که حضور موثر و مستمر در فضای مجازی جهت انعکاس فعالیتها و ارتباط با ممرآبادیهای سراسر کشور امری حیاتی محسوب میشود بلافاصله مقدمات تبدیل وبلاگ به وبسایت و بروزرسانی ان آغاز شد و شکر خداوند متعال در حال حاضر وبسایت بچه های ممرآباد تبدیل به قدرتمند ترین وسیله ارتباطی تمامی مردم روستا با سراسر کشور و حتی جهان شده است.

5. طرح بزرگ زیباسازی و نقاشی دیوارهای روستا :      مهرماه 93 

بانگاهی کلی و اجمالی در سطح روستا مشاهده نمودیم که دیوارهای مرکز روستا و بخصوص اطراف مسجد عاری از رنگ و لعاب زیبا بوده و تصمیم گرفتیم علاوه بر زیباسازی اقدام به نوشتن مطالب و شعارهایی بامضامین زیبا و شاداب مناسبتی نمائیم.

این طرح بزرگ با هزینه 14000000 ریالی انجام پذیرفت .

6. جشنواره غذای سنتی و سالم :          مهرماه 93

با دعووت از بانوان روستای ممرآباد و باهمکاری سرکارخانمها سمیه حسین نژاد - سمیرابیگی - زهرااکبرزاده و حوااکرامی ، مقدمات برگزاری دومین جشنواره غذاهای محلی و سنتی فراهم گردید.هماهنگی لازم باشبکه بهداشت و کارشناسان تغذیه بعمل امد و این برنامه باحضور سرکارخانم مهری پالایی - دکترویداپروین و دکتر سجادی و همچنین خبرنگاران محترم اقایان مهدیان و علیزاده در محل زینبیه روستا برگزارگردید.

درپایان به 8 نفراز برگزیدگان تندیس یادبود و جوایزی اهداشد.

7. احیاء مجدد شورای ورزش روستا :   مهرماه 93

یکی از مهمترین دلایل موفقیت روستای ممرآباد در امر ورزش بخصوص فوتبال در دهه 80 تشکیل شورای ورزش باحضور پیشکسوتان و دلسوزان بود.

دراواخر دهه 80 باکناره گیری افراد تاثیرگذار (به دلیل انتقادهای تندبرخی افراد ) عملا ورزش روستا پسرفت عجیبی نمودتاجاییکه تیم فوتبال روستاکه در لیگ برتر شهرستان حضور داشت به دسته های پایین تر سقوط نمود و عملا فعالیت این تیم منحل شد.

پس از رایزنی های متعدد با پیشکسوتان و حضور مجدد این عزیزان ، شورای ورزش روستا مجددا شروع بکارنمود اما تعمیر خرابه های گذشته امری بسیار سخت و طاقت فرسا خواهدبود.

این شوراباهدف توجه به رده های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین ورزشهای عمومی بویژه ورزش بانوان شروع بکار نموده است.

آقایان حمزه عابدی - کاظم ملازاده - اکبرمیری - حسن حسن پور - حسن حربی - حمید روزبه - رضاملابیگی و سرکار خانم سمیرابیگی اعضاء این شورا را تشکیل می دهند.

8. پوشش مناسب تصویری مراسم ویژه دهه محرم : 

در این ایام و بخصوص روزهای تاسوعا و عاشورا ، دوربین کانون عکسها و فیلمهای فراموش نشدنی از عزاداران اباعبدالله ثبت نمود.بویژه در روز تاسوعا که برای اولین بار باکمک دستگاه کرن ( دوربین عنکبوتی ) مراسم زنجیرزنی جوانان روستا در ارامگاه شهید مدرس فیلمبرداری شد و بوسیله سی دی های تصویری در اختیار عموم قرارگرفت.

9. ثبت آوای ماندگار : دهه محرم

یکی از برنامه های ما در کانون مسجد توجه به فرهنگ غنی مداحی و چاووشی خوانی بزرگان روستابود. به همین منظور باهماهنگی لازم و حضور در منزل آقای محمدعلی لشکری ، صوت و صدای ماندگار این عزیز را ثبت و ظبط نمودیم تا برای همیشه در آرشیو کانون قرارگیرد.

10. برگزاری مسابقات والیبال : ویژه دهه امربه معروف

باهدف ترغیب جوانان به ورزش و توجه به مقام والای شهدای روستا ، مسابقات والیبال درسطح روستابرگزارشد.

دراین مسابقات که به همت کانون و شورای ورزش برگزارشد تعداد 35 نفر از ورزشکاران جوان در قالب 4 تیم بانام شهدای روستا به رقابت پرداختند.

درپایان به تیمهای اول و دوم و بازیکن اخلاق جوایزی اهداشد.

دراین مراسم روحانیت محترم مسجد حاج اقای رفیق نیز حضورداشتند.

هزینه برگزاری این مسابقات مبلغ 2500000 ریال بود.

11. تشکیل اتاق فکر کانون : آبان 93

جهت استفاده از حداکثر ظرفیت فکری و فرهنگی روستا و بادعوت از جوانان - افراد تحصیلکرده و دلسوز ، شورای برنامه ریزی کانون تحت عنوان اتاق فکر رسما کارخودرا آغاز نمود.

در این شورا تعداد 50 نفر حضور خواهندداشت که در مناسبتهای مختلف و به فراخور زمان ، افراد مربوطه در جلسات هم اندیشی نظرات مفید خودرا درباره نحوه برگزاری مراسمات ارائه خواهندداد.

طی حکمی جناب آقای محمداکرامی بعنوان مسئول اتاق فکر انتخاب شده و افراد متعهد و متفکری همچون آقایان : دکتر حسین حسین نژاد - رضامیری - مجتبی محمدی - کاظم ملازاده - محمودسروری - حسین گزینی - حمیدروزبه - حسن اکرامی - علی ذوقی - حبیب فرزانه - محمدمیری - حجت حسین نژاد - حاج اقای رفیق - سرکارخانمها : حوا اکرامی - سمیه حسین نژاد- فاطمه طاهری و سمیرابیگی به عضویت این گروه در آمدند.

12. برگزاری جشنواره بزرگ میلاد پیامبراکرم (ص) :   دیماه 93

باهدف ایجاد شورونشاط و مشارکت و همدلی مردم روستا ، جشنواره بزرگی با برنامه های شاد و مفرح در مرکز روستا برگزارگردید.

در این برنامه که بادعوت از مسئولین دولتی در بخشداری - اداره ورزش - اداره ارشاد و محیط زیست همراه بود ، مسابقه دوی همگانی در 2 رده سنی نوجوانان  جوانان برگزارگردید.

همچنین گروه موسیقی محلی روستا باحضور آقایان : ابوالفضل تیموری - ابراهیم و علیرضااتشکار و محمدحسین بیگی برنامه های شاد و جذابی را اجرانمودند.

همچنین از بانوان فعال در ورزش صبحگاهی روستا سرکار خانمها : حوااکرامی - طلعت بیگی و سمیرابیگی به قید قرعه تجلیل بعمل آمد.

در مسابقه دوومیدانی نیز اقایان : جوادملابیگی - قاسم شفیعی و علی زراعتکار در بخش جوانان و آقایان : رضابیگی - ابوالفضل اکرامی و موسیالرضاملابیگی در بخش نوجوانان به مقام های اول تا سوم رسیدند و هدایایی دریافت نمودند.

این جشنواره باهزینه 4000000 ریالی همراه بود.

13. جشنواره ورزشی دهه فجر : بهمن 93

مسابقات فوتسال ویزه نوجوانان و جوانان در روستای ممرابادبرگزارشد.

در این مسابقات 100 بازیکن در 2 مقطع باهم به رقابت پرداختند.

بازیکنان شرکت کننده در این رقابتها با حضور در مسجدجامع روستا توسط مسئولین شورای ورزش در تیمهایی که بانام مبارک شدها مزین شده بود ، قرعه کشی شدند.

در پایان مسابقات به تیمهای اول و دوم هرمقطع و 2 بازیکن اخلاق جوایزی اهداشد.

درحاشیه مسابقات فوتسال ، باحضور بزرگان روستا ، بازی قدیمی و محلی گوک حله نیز احیاء شد.

هزینه برگزاری این جشنواره مبلغ 3610000 ریال بود.

14. جشنواره قرانی بچه های مسجد : اسفند 93

در بخش قرانی نیز جشنواره بزرگی باحضور خانواده های روستا در محل مسجد برگزارشد.

این جشنواره در 2 بخش قران و نهج البلاغه و در 3 گروه سنی : مهدکودک - جوانان و بزرگسالان در 2 مقطع آقایان و بانوان برگزارشد.

هزینه برگزاری این جشنواره مبلغ 1000000 ریال بود.

15. اولین مسابقه نقاشی کودک و نوجوان :  اسفند 93

در آخرین روزهای زمستان و در یک روز بارانی و لطیف ، خانواده های روستا به همراه فرزندان در مسجد روستا جمع شدند تا اولین مسابقه نقاشی رابرگزارنمایند.

در این برنامه تعداد 70 نفر از دختران و پسران گرد هم جمع شدند و نقاشیهای خود را باموضوع روستا - درختکاری و نوروز به رقابت گذاشتند.

قضاوت این مسابقه برعهده زوج جوانی بود که از شهرستان کاشمر میهمان ما بودند ( آقاوخانم انوری ) .

در پایان افراد زیر عناوین برتر را کسب نمودند که علاوه بردریافت جایزه ، نقاشیهای انها به شبکه تلویزیونی پویا ارسال شد.

** نقاشی آقای ابوالفضل رشیدی از همین شبکه  پخش گردید.

رده سنی 5 تا 10 سال : مهدی حسن پور - رسول زراعتکار - مهدیه طاهری - لیلادلیری

رده سنی 11تا15سال: سجاداکرامی - ابوالفضل رشیدی - فاطمه ذوقی - زهرابژند

16. گردهمایی مدیران کانون ها در مشهد :    اسفند 93

آخرین برنامه کانون در سال 93 حضور در مراسم تجلیل از کانون های برتر در شهر مشهدمقدس بود.

در این مراسم کانون های روستای ممرآباد و قوژد بعنوان کانون های برتر معرفی شدند.

17. اولین جشنواره سفره آرایی نوروز 94 :

یکی از زیباترین کارهای کانون در ایام نوروز 94 برگزاری جشنواره سفره هفت سین بود.

بااعلام قبلی در سطح روستا ، دوربین عکاسی کانون باحضور در منازل اهالی باصفا ، عکسهایی از سفره های آمیخته باسنت و ابتکار گرفته و باانعکاس در سایت روستا ، آنها را به مسابقه گذاشتیم تا مخاطبین ما به بهترین ها رای دهند.

در پایان خانواده اقای علی اکرامی در بخش ابتکار و سلیقه و خانواده اقای محمدحربی در بخش توجه به سنت و آئین کهن مقام برتر را کسب نمودند.

18. اولین گردهمایی مدیران کانون های کاشمر به میزبانی ممرآباد :       فروردین 94

به پیشنهاد کانون مسجدجامع ممرآباد ، اولین گردهمایی کانون های مساجد شهرکاشمر باهدف آشنایی و ایجاد تعامل و همفکری در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان به میزبانی ممرآباد برگزارشد.

در این جلسه مهمترین فعالیتهای کانون روستا بصورت پاورپوینت و تصویری به نمایش درامد که بااستقبال و تشویق بی نظیر حاضران مواجه شد.

در این جلسه ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر ، ضمن تشکر از ما بخاطر برگزاری زیبای گردهمایی ، کانون روستای ممرآباد را الگوی مناسبی برای سایر کانون ها دانست و تاکید نمود که این نشستها هر ماه یکبار ادامه داشته باشد.

19. گرامیداشت روز جهانی بهداشت :        فروردین 94 

مورخ 18 فروردین مصادف است با روز جهانی بهداشت . بهمین منظور باهمکاری جناب آقای حسین گزینی اولین نمایشگاه باموضوع تغذیه سالم از مزرعه تاسفره ، در محل زینبیه روستا برگزارشد.

در این نمایشگاه که بااستقبال خوب خانواده ها بخصوص بانوان همراه بود ، ازطریق بروشور و بنر تازه ترین اطلاعت موثر در زمینه بهداشت تغذیه و محیط به سمع و نظر مردم رسید.

20. جشن بزرگ میلاد حضرت علی (ع) :      اردیبهشت 94

جهت شور ونشاط خانواده ها بزرگترین جشن میلاد در روستای ممرآبادبرگزارشد.

این برنامه که از دیدگاه مردم بهترین و متنوع ترین برنامه چندساله اخیر در سطح روستا بشمار میرفت بصورت بسیار منظم و زیبابرگزارشد.

پس از چندین جلسه همفکری و بحث و تبادل نظر مقرر شد تا اولین برنامه شبانه در فضای باز در سطح روستا برگزارگردد.

باتوافق روحانیت محترم و نمازگزاران عزیز ، مراسم پرفیض نماز جماعت مغرب و عشاء برای اولین بار در فضای باز مرکز روستا جلوی زینبیه برگزارشد.

بیش از حد تصور ما استقبال بینظیری از این برنامه بعمل آمد. 

سکوی ویژه نمایش و اجرای مراسم نیز در همان مکان تعبیه شده بود تا بلافاصله پس از نماز و پذیرایی باشربت سرد و گوارا مراسم ویژه ما برگزارگردد.

این برنامه شامل :

1. اجرای سرود و دکلمه توسط دختر خانمها

2. اجرای مولودی 

3. اجرای چندین مسابقه شاد و جذاب در مقاطع سنی مختلف ازجمله سیب خوری ویژه جوانان - وزن کشی گوسفند ویژه بزرگان و ریش سفیدان - بادکنک بادکردن ویژه دختران نوجوان - لب خوانی ترانه های شاد ویژه جوانان پسر

4. اجرای دو نمایش طنز و شاد

5. اجرای نورپردازی و نورافشانی در سطح اسمان روستا

6. نمایش ویدئو کلیپ ویژه پدران آسمانی 

هزینه این جشن مبلغ 7000000 ریال بود.

.

21. ارائه چارت تشکیلاتی کانون و تقسیم امورات کانون در بین اعضاء :

در آخرین برنامه ما ، امورات فرهنگی کانون به افراد و اعضاء زیر مجموعه سپرده شد و چارت تشکیلاتی کانون نیز رسما معرفی گردید .

چارت کانون مسجدجامع ممرآباد

22 . دومین گردهمایی مدیران کانون های مساجد کاشمر

دومین گردهمایی مدیران و رابطین کانون های مساجد کاشمر به میزبانی کانون امام حسین (ع) روستای فدافن برگزارشد.

دراین همایش که باحضور فرماندار و بخشدار محترم شهرستان و ریاست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی جناب آقای روشندل همراه بود ، حاضرین پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء جلسه را باموضوع بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های ویژه اوقات فراغت شروع نمودند.

در ادامه جناب آقای محمودخزاعی (مدیرکانون مسجدامام حسین ) گزارش تصویری از عملکرد این کانون را بوسیله دیتاپرژکتور در معرض دید همگان قرار دادند.

همچنین گزارش جشن میلادحضرت علی (ع) در روستای ممرآباد توسط مدیر کانون این روستا (رضاطاهری) ارائه گردید.

سپس حاضرین در جلسه دیدگاههای خودرا پیرامون موضوع جلسه ارائه دادند و درپایان به کانون هایی که در جشنواره بچه های مسجد سال 93 شرکت فعال داشته اند ، لوح تقدیری از سوی دبیرخانه استان تقدیم مدیران این کانون ها گردید : از جمله کانون ترنم سرکارخانم تیموری - کانون قوژد آقای جوان - کانون ممرآباد آقای طاهری - کانون تربقان سرکارخانم اقبالی فر - کانون نورالثقلین آقای جعفرنژاد و کانون امام حسین فدافن آقای محمودخزاعی .

جناب آقای ترشیزی (معاونت اداره فرهنگ و ارشاد ) اعلام فرمودند که جلسه ویژه ای باموضوع طرح اوقات فراغت از سوی دبیرخانه استان در تاریخ 18 خرداد ماه برگزارخواهدشد که به درخواست مدیر محترم کانون ولی عصر کاشمر ، جلسه فوق در محل این کانون خواهدبود.

همچنین سرکارخانم فرزانه تیموری بعنوان مسئول واحد خواهران کانون ها معرفی شدند.

در پایان جلسه حاضرین به صرف شام پذیرایی شدند.

23 . راه اندازی سامانه پیام کوتاه ومسابقه هفتگی

باخرید پنل اختصاصی با شماره  50005763551 جهت دریافت نظرات و انتقادات مخاطبین ، اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی نمودیم و در هر مسابقه 2 نفر برنده به قید قرعه انتخاب و هدایایی را تقدیم مینماییم.

24 . اجرای طرح بارش مهر :

جهت تشویق و ترغیب نسل جوان و خانواده ها به مسجد و نماز جماعت ، طرح فوق به شرح زیر برگزارمیگردد:

1. تهیه لیستی از تمامی حاضران در صف نماز جماعت باذکر تاریخ تولدبراساس ماههای سال در فرمهای جداگانه

2.انتشار لیست درتابلوهای اعلانات

3.در شب جمعه هرهفته اسامی کسانیکه در طی هفته روز تولدشان بوده را اعلام نموده و هدایایی را از طرف کانون تقدیم ایشان میکنیم.

4.توسط تیم تحقیق و پژوهش کانون آمار مربوط به تعداد نمازگزاران - جنسیت - رده سنی و ... را استخراج می نماییم.

25. مراسم نیمه شعبان :

کانون فرهنگی مسجدجامع روستای ممرآباد درجهت ایجادفضای شورنشاط و اتحادو همدلی بیشتر مردم در مناسبتها و اعیاد مختلف اقدام به برگزاری جشنواره ها و مسابقات فرهنگی ورزشی نموده است که بااستقبال گسترده مردم نیز مواجه شده است.

بچه های کانون طبق روال همه ساله و پس از اجرای بسیار عالی جشن میلاد حضرت علی (ع) در تدارک برنامه نیمه شعبان بودند که متاسفانه در عرض یک هفته گذشته در غم از دست دادن مادری مهربان و جوانی ناکام همگی ما در سوگ و شوک قرار گرفتیم.

لذا برنامه های شور و نشاط خودرا کنسل نمودیم و بقیه ماجرا را مشاهده بفرمایید :

1. استقرار ایستگاه صلواتی یادبود مرحومان علی حمیدی - اکرم بیگی - صغری شفیعی و زینب میری

 

2. نماز جماعت مغرب وعشاء سپس مولودی خوانی و اجرای مسابقات حضوری ویژه نوجوانان دختر وپسر


*************

26. مراسم یادواره شهدای روستا

یادواره 5 شهید سرافراز روستای ممرآباد باحضور مسئولین و میهمانانی از روستاهای همجوار باهمکاری کانون و بسیج در محل مسجد برگزار گردید.

این مراسم روز یکشنبه 94/4/21 از ساعت 18 تا 20 باهدف تجلیل از مقام والای شهدا ( شهیدبشیری - فرزانه -جوادی-زحمتکش و علیزاده ) و باحضور خانواده های معظم شهدا بااجرای برنامه هایی نظیر : اجرای دلنوشته ای از زبان فرزند شهید  و نمایش مستند دیدار و مصاحبه با خانواده -فرزندان و همرزمان شهدا ، برگزار شد.

************

27. مسابقات و کلاسهای اوقات فراغت :

در راستای طرح اوقات فراغت تابستان ویژه نسل جوان ، کلاسهای آموزشی در رشته های هنری (خیاطی - تئاتر - سرود ) - رزمی (کونگ فو ) و دروس قرآن و احکام برگزارشد.

همچنین مسابقه دوچرخه سواری ویژه نوجوانان به مسافت 2 کیلومتر برگزارشد.

***************

28. مسابقه عکس شب چله :

مسابقه عکاسی شب چله باموضوع کانون گرم خانواده روستایی و باهدف انتشار تصاویری از آئین ها و سنت های کهن بویژه حضور فرزندان درکنار پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ، از سوی کانون مسجدجامع ممرآباد برگزارگردید.

درپایان وباتوجه به موضوع مسابقه ، 2 اثر بعنوان برنده انتخاب شده و هدایایی به رسم یادبود برای عزیزان ارسال خواهدشد.

1. تصویر برگزیده اول :  جناب آقای محمدطاهری بواسطه حضور صمیمانه تمامی اعضای خانواده در کنار بزرگترها و اهمیت دادن به رسوم کهن 



2. تصویربرگزیده دوم : جناب آقای رضااکرامی و قاسم عرب بواسطه اهمیت دادن به آئین شب چله درلحظه شیفت شبانه اورژانس


******

29.برگزاری چهارمین همایش مدیران کانون های مساجدکاشمر

همایش مدیران کانون های مساجد کاشمر به میزبانی کانون حضرت مهدی (عج) روستای فروتقه و باحضور مدیران و رابطین کانون ها (آقایان و خانمها) برگزارشد.

در این جلسه پس از تلاوت قرآن کریم و اجرای گروه سرود کانون میزبان ، ابتدا گزارشی از عملکرد این کانون بصورت پاورپوینت به نمایش درآمد و در ادامه اهداف و برنامه های جلسه توسط آقای رضاطاهری تشریح گردید.

اهم موضوعات :

1. معرفی سایتهای فعال و کانال جدید کانون ها در تلگرام

2.تشریح مسابقات کتابخوانی و جشنواره های مدنظردبیرخانه استان

3.بیان نقطه نظرات - پیشنهادات و انتقادات مدیران کانون ها

4. توضیحاتی پیرامون نحوه ارسال گزارش عملکرد کانون ها به دبیرخانه استان

شایان ذکراست در جلسه فوق تعداد 20 نفر از مدیران و رابطین کانون ها از کاشمر و روستاههای همجوار حضور داشتند.

***********

30. برگزاری مسابقه حفظ سوره واقعه همزمان باسراسر استان در ممرآباد

با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، گسترش و ترویج انس با قرآن کریم در جامعه و اقشار مختلف مردم، سومین دوره مسابقه بزرگ قرآنی مائده با محوریت حفظ و تفسیر سوره مبارکه واقعه صبح امروز ( پنجشنبه هشتم بهمن ماه ) باحضور 80 نفر در روستای ممرآباد برگزارشد.

به گفته مدیرکانون مسجدجامع ممرآباد ، مسابقه حفظ و تفسیر باهماهنگی اداره تبلیغات شهرستان کاشمر و همکاری کانون مسجدجامع  - خانه قرآن ریحانه النبی و دهیاری روستای ممرآباد ، ساعت 9 صبح در محل مسجدجامع روستا به انجام رسید.


31.برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتسال جام فجر ویژه کانون های مساجد سراسر کاشمر

اولین دوره مسابقات فوتسال جام فجر ویژه کانون های مساجد شهرستان کاشمر از سوی کانون مسجدجامع ممرآباد برگزارشد که روز گذشته باقهرمانی تیم کانون حضرت مهدی (عج) روستای فروتقه به پایان رسید.

دراین دوره از مسابقات تیمهای کانون امام حسین فدافن و کانون صالحین کاشمر رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند و تیم کانون مسجدجامع ممرآباد کاپ اخلاق را کسب نمود.

در مراسم پایانی که باحضور حجت الاسلام حسین رفیق امام جمعه محترم مسجدممرآباد همراه بود به تیمهای برتر تاسقف 400000 تومان بن خرید لوازم ورزشی اهدا گردید.

مسابقات فوق در سالن ورزشی امام رضا (ع) برگزارشد.


32.برگزاری دومین دوره مسابقات والیبال جام فجر در ممرآباد

مسابقات والیبال دهه فجر روستای ممرآباد باقهرمانی تیم شهیدحسین جوادی مقدم به پایان رسید.

در مسابقات چهارجانبه والیبال که به همت کانون مسجدجامع ممرآبادبرگزارمیشد تیمهای شهید حسین جوادی - شهید حسین بشیری -شهید حمیدرضافرزانه و شهید محمد علیزاده حضور داشتند که روز گذشته مسابقه فینال بین تیمهای شهید بشیری و شهید جوادی برگزارشد و در نهایت تیم شهید حسین جوادی مقدم باکسب 3پیروزی متوالی قهرمان شد و تیم شهید بشیری مقام دوم را به دست آورد.

درپایان جوایزی به تیمهای اول و دوم و همچنین داوران و مسئول برگزاری مسابقات تقدیم گردید.

داوری مسابقات برعهده آقای جوادحمیدی و مسئولیت برگزاری برعهده آقای سجاد گلیان بود.


33. دومین همایش پیاده روی خانوادگی به نام صبح و نشاط در ممرآباد

به همت کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد دومین همایش پیاده روی خانوادگی باموضوع صبح و نشاط ازمسیر مهدیه تا میدان ورزشی روستا برگزارشد.

دراین مراسم پرشور و نشاط جمعیت زیادی بصورت خانوادگی حضورداشتند و گروه موسیقی محلی در جلوی جمعیت تا محل مراسم اصلی به اجرای برنامه پرداختند.

درمحل مراسم (زمین فوتبال روستا) که از شب قبل داربست نصب شده و بوسیله پرچم ها و شرشره های ملی آذین بندی شده بود ، سیستم صوت و رایانه هم تعبیه شدتا همه چیز اماده برگزاری یک برنامه شاد و مفرح باشد.

شروع مراسم باتلاوت قرآن توسط آقای مهدی اکرامی و اجرای موسیقی محلی همراه بود.

سپس حاج اقای رفیق و حاج علی اصغرروزبه به حاضرین خیرمقدم گفتند و گروه سرود مهد ریحانه النبی به اجرای برنامه پرداخت.

گروه آشپزی بامدیریت آقای کاظم ملازاده که از شب قبل در آشپزخانه مسجد فعالیت میکردند باحضور در محل مراسم از خانواده های باصفای روستا پذیرایی بینظیری بعمل آوردند.

آیتم های جذاب ما به شرح زیر اجراشد :

1. مسابقه پنالتی به طرف دروازه خالی ویژه ریش سفیدان 

2.مسابقه دارت ویژه بانوان

3.مسابقه هفت سنگ ویژه دختران

4.مسابقه چرخیدن و پنالتی زدن ویژه جوانان

درادامه اعضای باشگاه نشاط رزم روستا (کونگ فو) به اجرای برنامه پرداختند و درپایان جوایز و هدایای نفیسی به برندگان مسابقه فرهنگی سرو - بهترین لالایی و بهترین توصیف از کانون اهداگردید.


34. برگزاری اولین دوره مسابقات طناب کشی و دارت ویژه بانوان ممرآبادی

کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد بمناسبت دهه فجر اولین دوره مسابقات طناب کشی و دارت را ویژه بانوان برگزارنمود.

در این مسابقات که باحضور یک تیم از شهرستان کاشمر همراه بود تیم طناب کشی بانوان ممرآباد موفق شد تیم ایستگاه شماره 7 کاشمر را شکست دهد.

مسابقات فوق بااستقبال خوب بانوان ممرآباد در محل مهدیه روستا برگزارشد.

جوایز نفرات برتر روز گذشته در مراسم صبح و نشاط اهدا گردید.


35. برگزاری مسابقه کتابخوانی :

کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد بمناسبت دهه فاطمیه و ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و آشنایی نوجوانان و جوانان باسیره زندگانی ائمه اطهار مسابقه بزرگ کتابخوانی را بانام ریحانه النبی برگرفته از کتاب کشتی پهلو گرفته نوشته آقای سیدمهدی شجاعی  برگزار مینماید.

علاقمندان میتوانند از فایلهای زیر متن کتاب و سوالات مربوطه را دانلود نمایند و جواب را که یک عدد 10 رقمی میباشد به همراه مشخصات و نام استان و شهر به سامانه پیام کوتاه ما ارسال نمایند.   50005763551 

تذکرات مهم:
√ آخرین مهلت ارسال پاسخ نامه: 22 اسفند ماه سال 1394
√ ذکر کامل مشخصات شرکت کننده در پاسخ نامه الزامی است. 

شرکت کنندگان می بایست پس از مطالعه کتاب ، پاسخ به سوالات را به صورت یک عدد 10رقمی به سامانه پیامک  50005763551  ارسال نمایند.


36. یکی از اعضای کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد برنده مسابقه کتابخوانی یزد شد :

چندی پیش مسابقه بزرگ کتابخوانی از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد برگزارشد که تعدادی از اعضای فعال کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد نیز در این مسابقه شرکت نمودند.

بااعلام برندگان مسابقه از طریق سایت مربوطه نام یکی از اعضای کانون به نام آقای حسن عابدی را در بین برندگان مشاهده  نمودیم که مراتب به ایشان اطلاع داده شد.


صفحه اعلام برندگان مسابقه کتابخوانی یزد 


همچنین برندگان مسابقه کتابخوانی امت واحده استان قزوین اعلام گردید که نام 2 نفر از کانون شهدای عارف آباد در بین برندگان میباشد.

صفحه اعلام برندگان مسابقه امت واحده قزوین

-------------------------------------------------------------------------------------------

37. مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا (س) :

بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم ویژه ای در محل مسجدجامع روستا برگزارشد.

دراین مراسم که باحضور گسترده اهالی محترم روستای ممرآباد همراه بود حجت الاسلام رفیق پیرامون سیره زندگانی آنحضرت بیاناتی را ایراد فرمودند.

همچنین از سوی کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد بیلبورد تبلیغاتی ابتکاری در مرکز روستا نصب گردید.

این بیلبورد که از یک پایه آهنی به همراه دوفک ثابت و متغیر ساخته شده جهت اطلاع رسانی و تبلیغات نصب شده و شب گذشته با نصب بنر ویژه شهادت حضرت زهرا (س) رسما افتتاح گردید.

38. مراسم جشن میلاد حضرت جوادالائمه درروستای ممرآبادبرگزارشد:

39. اولین اردوی خانوادگی کانون مسجدجامع ممرآبادبرگزارشد:

صبح امروز ( 5شنبه 26فروردین ) اولین اردوی خانوادگی کانون مسجدجامع ممرآباد بانام طرح نشاط در محل اردوگاه فرهنگی خلیل آبادبرگزارشد.

دراین برنامه که 60نفر از خانواده های روستا حضورداشتند ، برنامه های شاد و مفرحی برای شرکت کنندگان به شرح زیربرگزارشد :

1.مسابقه طناب زنی ویژه دختران نوجوان که مبینا نیازی اول شد

2.مسابقه توپ و راکت تنیس ویزه بانوان که سرکار خانم افسانه شفیعی اول شد

3.مسابقه دارت ویژه ریش سفیدان که آقای محمدطاهری اول شد

4.مسابقه دارت ویژه جوانان که آقای حسن حربی اول شد.


پس از اقامه نماز جماعت ظهرو عصر حاضرین به صرف نهار پذیرایی شدند.


40.اولین کارگاه اموزشی خانواده باموضوع تفاهم زوجین در روستای ممرآبادبرگزارشد

صبح امروز (سه شنبه 24فروردین) و به همت کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد و هسته فرهنگی بصیرت ، اولین کارگاه اموزشی خانواده باموضوع تفاهم زوجین و باحضور کارشناس امور بانوان سرکارخانم طاهری در محل حسینیه حضرت زینب روستای ممرآبادبرگزارگردید.

دراین جلسه که باحضور تعدادزیادی از بانوان روستا برگزارشد ، مطالب مفیدی درباب آئین همسرداری و چگونگی ایجادفضای تفاهم و همفکری درخانواده بیان گردید.

به دلیل استقبال خوب بانوان از این جلسه مقرر گردید جلسات دیگری در مناسبتهای مختلف برگزارگردد.

------------------------------------------------------------------------------------------------

41.مراسم ویژه عیدمبعث در روستای ممرآبادبرگزارشد :

به همت کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد و بمناسبت عید مبعث پیامبراکرم (ص) مراسم جشنی در محل مسجدجامع روستا باحضور نمازگزاران و اهالی محترم برگزارگردید.

دراین مراسم پس از عرض خیرمقدم و تبریک عید مبعث از سوی روحانیت محترم مسجد حاج آقای رفیق و اجرای مولودی توسط آقایان ملابیگی و ایوبی فر برنامه های کانون بشرح زیر به انجام رسید :

1. اهدای جوایز به شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف

2. اجرای مسابقه بانشاط برای  نوجوانان پسر

3. اهدای جوایز مسابقه کتابخوانی به آقایان : حسین عربی - محمدملازاده - محمدحسین سالاری - زکیه محمدی و اکرم مقنی

4. اجرای مسابقه میوه چینی برای نوجوانان دختر

5. اهدای جایزه مسابقه خلاصه نویسی کتاب به سرکارخانم فاطمه گلی

در پایان مراسم برنامه های آتی کانون شامل جشنواره کیک و شیرینی و مسابقه نقاشی در جمعه مورخه 95/2/17 - به سمع و نظر حاضرین رسید.



42. اولین جشنواره کیک وشیرینی درروستای ممرآبادبرگزارشد :

به همت کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد و پایگاه بسیج المهدی (واحدخواهران) عصردیروز (جمعه ) نخستین جشنواره کیک و شیرینی در محل حسینیه حضرت زینب (س) برگزارگردید.

مدیرکانون فرهنگی مسجدممرآباد اعلام نمود : این کانون که برگزاری 3 مرحله جشنواره غذای سنتی را درکارنامه خوددارد ، بنابر استقبال گرم و بینظیر بانوان روستایی ، چهارمین مرحله از این جشنواره را با محوریت شیرینی جات ، انواع دسر و نوشیدنی ها برگزارنمود. دراین برنامه تعداد 35 نفر از بانوان هنرهای خود را به معرض نمایش گذاشتند.

طاهری خاطرنشان کرد : هدف از برپایی جشنواره شناخت استعدادها و ایجاد شورونشاط و توجه به آیین ها و سنتهای روستا بوده و یکی از اهداف کانون را ایجاد کلاسهای آموزشی و بهره مندی از تجارب برگزیدگان جشنواره عنوان کرد.

درپایان جشنواره جناب آقای فرهادی ، ریاست محترم اتحادیه قنادان کاشمر که میهمان جناب سرهنگ علی اصغر روزبه بودند ، ضمن بازدید از نمایشگاه نفرات برتر در هررشته را انتخاب و معرفی نمودند.

شایان ذکراست از طرف پایگاه المهدی ممرآباد به تعداد 5 نفر و از سوی اتحادیه قنادان کاشمر به تعداد 8 نفر هدایایی تقدیم گردید.

اسامی نفرات برتر :

بخش شیرینی :

1. سرکارخانم فاطمه ملازاده

2.  "            حوا اکرامی

3. "               خدیجه ملازاده

4. "             لیلا دلیری

5.  "           دینا عشرتی

6. "           اکرم طاهری

7. "           زینب اکرامی

                                                             بخش انواع دسر :

1. "          زهرا روزبه

2. "          نفیسه ملازاده

3. "          فاطمه سالاری

4. "          ملیحه بیگی

                                                             بخش انواع نوشیدنی :

1. "          معصومه سالاری

2. "           زهراسالاری



43. برگزاری جشنواره نقاشی - همایش دارت و مسابقه خلاصه نویسی کتاب در روستای ممرآباد :

همزمان بابرگزاری جشنواره کیک وشیرینی وباحضور مادران وفرزندان دومین جشنواره نقاشی روستا باموضوع کارگران و معلمان برگزارگردید.

عصر دیروز جشنواره کیک وشیرین در محل زینبیه روستای ممرآباد برگزارشد که بابرنامه ریزی قبلی و باتوجه به حضور مادران وفرزندان ( جهت ایجادنظم و انضباط  وسرگرمی کودکان و نوجوانان ) وباهدف شناخت استعدادها و پاسداشت مقام معلمان و کارگران ، جشنواره نقاشی ( دوره دوم) برگزارشد  که تعداد 32 دختر و 30 پسر هنر خودرا به روی کاغذ آوردند.

در این برنامه که باحضور جناب آقای مجید انوری و همسرشان ( کارشناس امور تربیتی فرزندان) همراه بود ، در قسمت غربی نمایشگاه و در 2 حلقه جداگانه فرزندان روستا مشغول نقاشی کشیدن شدند.

درپایان به نفرات برتر هدایایی ازطرف کانون فرهنگی مسجدروستا تقدیم عزیزان گردید :

نفرات برتر :

رده سنی 5 تا 7 سال :

1. یوسف دلیری   فرزند محمد

2. مسعود شفیعی  "     علی

رده سنی 7 تا 10 سال :

1. سعیده بیگی   فرزند حسین

2. نرجس طاهری   "        رضا

رده سنی 10 تا 15 سال :

1. فاطمه ذوقی   فرزند علی 

                                     2. زهرابژند            "  مهدی        


***********************

براساس برنامه ریزی کانون ، تدارک همایش دارت ویژه بانوان نیز دیده شده که تعداد 46 نفر ازبانوان حاضر در نمایشگاه باهم به رقابت پرداختند که درپایان به دو نفر از کسانیکه بیشترین امتیاز را کسب نمودند ، هدایایی از طرف کانون تقدیم گردید :

1. سرکارخانم حمیده نجفی

    2. "     "      محدثه دلیری   


***********************

یکی از دغدغه های کانون بحث کتاب و کتابخوانی بوده که جهت ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد میل و انگیزه در کانون خانواده ها به مطالعه کتاب ، طرح ابتکاری کانون باعنوان مسابقه خلاصه نویسی به مرحله اجرا درامده است.

طبق این طرح کتابهایی باموضوعات مختلف و در رده سنی نوجوانان تا بزرگسالان در اختیار علاقمندان قرار میگیرد تا پس از مطالعه ، خلاصه ای از کتاب را بصورت مکتوب تحویل داده و متقابلا از طرف کانون هرماه به قید قرعه به یک نفر هدیه ارزشمندی تقدیم گردد.

درحاشیه نمایشگاه دیروز ، تعداد 15 نفر از بانوان باانتخاب کتابهای موجود در این مسابقه شرکت نمودند.



44.جشن بزرگ میلاد سرداران کربلا در ممرآبادبرگزارشد :

به همت کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد و بمناسبت میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) - حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) و همچنین پاسداشت مقام پاسداران و جانبازان عزیز ، مراسم جشن بزرگی در فضای باز جلوی زینبیه روستا برگزارشد.

در این مراسم که از ساعت 17 با استقرار ایستگاه صلواتی شروع شده و با اقامه نماز پرشکوه جماعت مغرب و عشاء ادامه داشت ، گروه موسیقی آلاله کاشمر به سرپرستی استاد حسین رضایی میمهان جمع باصفای خانواده های ممرآباد بود.

شرح کامل برنامه های دیشب :

1. پذیرایی از اهالی روستا باشربت

2.شرکت علاقمندان در مسابقه دارت

3.اقامه نماز جماعت باحضور گسترده آقایان و بانوان

4. تلاوت قرآن کریم توسط آقای مهدی اکرامی

5.اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران

6.اجرای گروه موسیقی محلی روستا

7.اهدای جوایز و لوح سپاس به برندگان جشنواره کیک و شیرینی

8.اجرای زیبای گروه موسیقی آلاله

9.اجرای بسیار زیبای مسابقه لب آهنگ توسط آقایان : احمدرضا طاهری - قاسم شفیعی - علی شفیعی (فرزند غلامرضا) - حسین ملابیگی و علی شفیعی (فرزند رضا)

10. اجرای لب خوانی طنز آقای علی ذوقی

11. اجرای استندآپ کمدی زیبا توسط احمدرضاطاهری






45.همایش سراسری دارت در روستای ممرآبادبرگزارشد :

به همت کانون فرهنگی مسجدجامع ممرآباد و بمناسبت میلاد سرداران کربلا ( حضرت اباعبدالله و روزپاسدار - حضرت ابوالفضل و روز جانباز و حضرت امام سجاد(ع) ) همایش سراسری دارت برگزارشد.

این همایش که در 2 بخش آقایان و بانوان برگزارمیشد ، بااستقبال خوب جوانان و بخصوص بانوان همراه بود.

در بخش بانوان سرکارخانم فاطمه طاهری ، فاطمه ملازاده و سهیلاحسین نژاد مسئول برگزاری مسابقه بودند.



در کنار این برنامه ها کارهای دیگری نیز انجام گرفت که برگزاری اردوهای تفریحی و کوهپیمایی - جشن دهه فجر در مدرسه روستا و برپایی ایستگاههای کتاب در مراکز پررفت و امد روستا از جمله انها میباشد.

لازم به ذکر است که تمامی برنامه ها باهدف ایجاد فضای شور و نشاط در بین خانواده ها و فضای همدلی و اتحاد در بین مردم و همچنین انعکاس تصویر و چهره زیبای روستا در سطح کشور بوده است.

 در این راه علاوه بر مشارکت و همدلی مردم عزیز ؛ تلاش بی دریغ و دلسوزانه اعضاء کانون آقایان : مجید نصیری - علی ذوقی - حمید روزبه - حبیب فرزانه - حسین گزینی - حسن حربی - حمزه عابدی - کاظم ملازاده و محمد اکرامی سهم بسزایی در موفقیت کانون داشته است .

                                                                                                                                                  یا حق ...