روستای ممرآباد

خراسان رضوی - شهرستان کاشمر - روستای ممرآباد

روستای ممرآباد

خراسان رضوی - شهرستان کاشمر - روستای ممرآباد

روستای ممرآباد

وبسایت روستای ممــرآباد
روستای ممرآباد در 4 کلیومتری جنوب غرب شهرستان کاشمر ( استان خراسان رضوی ) واقع شده است. این روستا از طرف غرب به روستای عشرت آباد ، سمت جنوب به روستای شوکتیه ، از سمت شرق به روستای مغان و از سمت شمال به روستای هندآباد منتهی می شود.
مجمع فرهنگی ممرآبادبصورت یکپارچه و متحد باحضور آقایان و بانوان متشکل از اعضای محترم بسیج - شورای اسلامی - دهیاری - شورای ورزش - هیئت امنای مسجد و روحانیت محترم در قالب کانون فرهنگی روستا فعال میباشند.

مدیر سایت :
رضاطاهری ممرآبادی
09105765428

بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ

۰

شب گذشته آقای دکتر بهروز بنیادی نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی میهمان جمع باصفای اهالی روستای ممرآباد بود.

حضور ایشان بااقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجدجامع روستا همراه بود که پس از اقامه نماز ، مراسم با قرائت قرآن توسط آقای مهدی اکرامی ( قاری کانون ) و مداحی جناب آقای محمد قدیمی (مداح کانون) بطور رسمی شروع شد.

درادامه نیز مراتب خوش امدگویی به میهمانان و مسئولین توسط مدیر کانون مسجد (رضاطاهری) اجرا شد و گزارش کاملی از فعالیتهای فرهنگی روستا و مشکلات موجود توسط دهیاری (حبیب فرزانه) به سمع و نظر حاضرین رسید.

پس از آن جناب دکتر بنیادی باحضور در جایگاه ، شهادت امام جعفرصادق را به مردم روستا و نمازگزاران تسلیت گفته و هدف از حضور خود را بررسی وضعیت اهالی روستا و مشاهده مشکلات مردم عنوان نمود.

چکیده سخنرانی دکتر بنیادی در ادامه مطلب :

1. بخش کشاورزی و دامداری :

ایشان باتوجه به اینکه بخش عظیمی از جمعیت روستا در بخش کشاورزی فعال هستند اذعان داشت  وضعیت کشاورزی ما متاسفانه بگونه ایست که اگر بخواهیم ساعات کاری یک کشاورز و میزان تلاش و زحمت و هزینه های انجام شده را بسنجیم همه کشاورزان ما ضرردهی زیادی خواهندداشت اما بخاطر اینکه شغل کشاورزی کاری عاشقانه بوده ، مردم نیز به امید خیر وبرکت خداوندی به انجام آن مشغول هستند.دکتر بنیادی بااشاره به وضعیت کشاورزی و دامداری در کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد که چنانچه مردم کشورهای اروپایی و امریکایی وضعیتی مشابه وضعیت ماداشته باشند محصولاتشان را در خیابانها رها خواهند نمود تاکید داشت که مردم ما بخاطر اعتقاد و تعصب مذهبی و عرق ملی به نظام و حکومت باوجود تمام مشکلات خویشتن داری میکنند که این موضوع مهم بایستی در پیش مسئولین ما از اهمین بسزایی برخوردار بوده و همیشه خودرا مدیون مردم بدانند.

مردم ما فقط وفقط احترام لازم دارند و اگر هرمسئولی در هر نهادی بویژه بانکهای دولتی و ادارات مربوطه بانهایت ادب واحترام برخورد کنند مردم ما صبر پیشه خواهند نمود.

2. بحران آب کشاورزی :

همه ما بایستی بدانیم که کشور ما از نظر میزان بارندگی بابحران مواجه هست و این موضوع کم اهمیتی نیست اما باز هم از مسئولین امر خواسته ایم تا قوانین مربوط به این بخش را مورد بازنگری قرار دهند زیراکه معتقدیم قوانین تصویب شده ممکن است باوضعیت جغرافیایی منطقه ما همخوانی نداشته باشد و بیشتر مناسب مناطق شمالی و خوش آب و هوای کشور باشد.

هرچند در این زمینه نیز راهکارهایی وجود دارد که به برخی موارد اشاره میکنیم :

الف) . از مسئولین جهادکشاورزی خواسته ایم تا باتغییر الگوی کشت ، محصولاتی را که آب بری زیاد داشته و درزمان برداشت وضعیت مناسبی ندارند از چرخه تولید خارج ساخته و محصولاتی را ( چغندرقند و گیاهان دارویی ) جایگزین کنند که به میزان آب کمتری نیاز داشته و درعوض حجم تولید بیشتری دارند.

ب) . طرحی را ارائه کرده ایم و انتظار داریم که در آینده در کل منطقه اجرایی شود که بواسطه آن همین میزان آب کم را با کمترین نشر و هدررفت بوسیله لوله گذاری به زمینهای کشاورزی برسانیم.

ج) . تجمیع زمینهای کشاورزی : بایستی در آینده به جایی برسیم که از پراکندگی زمینهای کشاورزی به تجمیع انها برسیم تا در اینصورت امکانات مربوط به لوله گذاری و خدمات کشاورزی را بطور رایگان از سوی وزارت مربوطه دریافت کنیم.

3. معضل منازل مسکونی خارج از طرح : 

تقریبا در تمامی روستاهها با معضل داخل طرح نبودن منازل مسکونی مواجه هستیم و جدیدا از سوی استانداری به فرمانداری ها دستور داده شده تا منازلی که تکمیل شده و در حریم روستا و چسبیده به روستا هستند امکان دریافت امتیاز برق و گاز داده شود و این طرح فقط ویژه ساختمانهایی خواهدبود که درحال حاضر تکمیل شده اند.

4. بیمه بازنشستگی روستاییان : 

طبق این طرح بایستی 15 سال حق بیمه پرداخت شده باشد تا روستاییان ما به حدبازنشستگی برسند ولی در حال حاضر که فقط 11 سال از عمر اینگونه بیمه ها میگذرد اکثر روستاییان ما بعلت کهولت سن قادر به فعالیت و کار کردن نیستند . بهمین منظور طرحی را در دستور کارقرار داده ایم که در اینده نزدیک تصمیماتی به نفع روستاییان گرفته خواهدشد.

5. معضل بیکاری :

بزرگترین دشمن اجتماع ما معضل بیکاری میباشد . اما از همه دردناک تر و ناراحت کننده تر بیکار بودن قشر تحصیلکرده ماست که بامشقت فراوان و صرف هزینه های گزاف چندین سال صرف تحصیل کرده اند و اکنون بیکار هستند. ما بایستی برای این عزیزان چاره ای بیندیشیم.

درباره سایر عزیزان و بویژه جوانان روستایی نیز بهترین راهکار تشکیل شرکت تعاونی ها ست که بایستی چندین جوان به کمک هم تعاونی تشکیل بدهند در زمینه پرورش شترمرغ - پرورش مرغ و دام و ... یا قالیبافی و هرچیزی که متناسب با وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه است تا دولت نیز با دادن تسهیلات و وامهایی باسود بسیار کم و بازپرداخت بسیار طولانی کمک حال این عزیزان باشند.

در پایان متذکر میشوم که جوانان ما بایستی همت کنند و خودشان شروع کننده کار باشند و دولت هم موظف خواهدبود باتسریع روند تشکیل و واگذاری تسهیلات به آنها کمک نماید.

انتظار نداشته باشیم که باخانه نشینی و بی توجهی خودمان ، مسئولین برای ما کاری انجام بدهند اما قول میدهیم هرجای کار که به مشکل برخورد کردند ما ورود خواهیم کرد و در رفع مشکلات همت خواهیم نمود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی