روستای ممرآباد

خراسان رضوی - شهرستان کاشمر - روستای ممرآباد

روستای ممرآباد

خراسان رضوی - شهرستان کاشمر - روستای ممرآباد

روستای ممرآباد

وبسایت روستای ممــرآباد
روستای ممرآباد در 4 کلیومتری جنوب غرب شهرستان کاشمر ( استان خراسان رضوی ) واقع شده است. این روستا از طرف غرب به روستای عشرت آباد ، سمت جنوب به روستای شوکتیه ، از سمت شرق به روستای مغان و از سمت شمال به روستای هندآباد منتهی می شود.
مجمع فرهنگی ممرآبادبصورت یکپارچه و متحد باحضور آقایان و بانوان متشکل از اعضای محترم بسیج - شورای اسلامی - دهیاری - شورای ورزش - هیئت امنای مسجد و روحانیت محترم در قالب کانون فرهنگی روستا فعال میباشند.

مدیر سایت :
رضاطاهری ممرآبادی
09105765428

بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ق.ظ

۰

دانستنی هایی درباره کبوتران

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ق.ظ

کبوتر از دیر زمان سمبل صلح و آشتی و دوستی بوده است و به همین مناسبت همیشه در شروع بازی های المپیک که تاریخچه اش از یونان باستان است تعدادی کبوتر سپید را به پرواز در می آورند. گروهی از کبوترها به خاطر زیبایی، سرعت پرواز و به دلیل اینکه قدرت پیدا کردن خانه و محل زندگی خود را دارند مورد علاقه اند. گروهی دیگر برای عملیات آکروبات یا معلق زدن در هوا و بالاخره عده ای نیز صرفاً به خاطر استقامت و پرواز طولانی در آسمان مورد توجه هستند. بعضی از کبوترها قدرت پروازشان تا دویست مایل است. کبوترها معمولاً هر دوره دو تخم می گذارند که نر و ماده روی آن به مدت هجده روز می خوابند. جوجه بعد از تولد ظرف مدت پنج تا شش ماه به سن بلوغ می رسد.
تشخیص طول عمر کبوترها خیلی خیلی دقیق نیست ولی حدس زده اند تا پانزده سال هم ممکن است زندگی کنند.
جالب اینجاست که یک کبوتر معمولاً یک جفت می گیرد و تا پایان عمر با او به سر می برد مگر اینکه جفت توسط انسان یا مرگ از او جدا شود. کشورهای بلژیک، فرانسه، انگلیس و ایتالیا جزو تولید و صادر کنندگان کبوتر هستند و از ایران نیز گاهی بعضی از انواع آن به کشورهای مختلف صادر می شود. در آمریکا عده ای از جمله ایرانی ها و اروپایی ها به نگهداری این پرنده زیبا و بی آزار و مهربان علاقمندند ولی آمریکایی ها کبوتر بازی بلد نیستند. به ندرت یک آمریکایی را می توان پیدا کرد که کبوتر جلد داشته باشد و آن را پرواز دهد تا به خانه بازگردد.


کتاب حلیه المتقین تالیف مرحوم علامه محمد باقر مجلسی:
1.از حضرت امام محمد باقر منقول است که خوب است حیوانات در خانه نگاه داشتن مثل کبوتر و مرغ و بزغاله تا آنکه اطفال جنیان با ایشان بازی کنند و با اطفال شما بازی نکنن.

2.در حدیث معتبر منقول است که شخصی به حضرت رسول (ص) از تنهای اش شکایت کرد حضرت فرمود: یک جفت کبوتر در خانه نگه دار(من بیشتر در قدیم شنیده ام که کبوتر یار آدمهای تنها بوده است.معمولا در قدیم آدمهای عاطفی بسیار کبوتر را دوست میداشتند البته در سالهای امروزی نیر کسانی هستند که بسیار عاطفی و مهربان هستند و کبوتر را نیز بسیار دوست میدارند.

پرواز بسیار جذاب کبوتر سفید(نماد صلح)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی